Latvijas Mākslas akadēmijas jaunais izstāžu un lekciju korpuss ir viena no pirmajām modernajām augstskolu piebūvēm, kas Latvijā uzbūvēta par ES fondu līdzekļiem. Respektējot pilsētbūvnieciski atbildīgo novietni Esplanādē un valsts nozīmes kultūras pieminekļu aizsardzības zonā, jaunais apjoms iebūvēts vēsturiskās ķieģeļu sienas čaulā, atkāpjoties no tām viena metra attālumā. Komentāru skaits: 0 - Vērtējums: 4.00
Celtniecības uzņēmuma “Samrode” mītnes ēkas piebūves projekta pamatā ir pasūtītāja un projektētāju komandas vēlēšanās radīt kompaktu un mūsdienīgu apjomu, kas ne tikai harmoniski iekļautos Ventspils pilsētas vēsturiskā centra kontekstā, bet to arī papildinātu. Ēkas dizaina pamatā ir konceptuālas nostādnes trīs projektešanas darba mērogos. No pilsētbūvniecības skatpunkta vērtējot, ēka seko šajā vietā vēsturiski izveidojušās būvmasas formām, tās saliedējot kompozīcionāli vienotā apjomā. Jauniegūtā forma uzlabo kājāmgājēju pārvietošanās iespējas, kā arī telpiskās attiecības ēkai pieguļošajā apkārtnē. Komentāru skaits: 0 - Vērtējums: 5.00
Laukuma seguma pamatā ir Latvijas šķeltais un apaļais laukakmens. Orientējoši vēsturiskajā ūdens ņemšanas akas vietā uzslējās 4,7 m augsta strūklaka "AKA", kas ir arī dzeramā ūdens ņemšanas vieta. Laukums papildināts ar mūsdienīgiem arhitektūras elementiem - senatnes zirgu stabiņi pārtapa par dekoratīviem apgaismes stabiņiem, laukums apgaismots ar dekoratīvām laternām. Visā laukuma garumā izvietotas 8 dekoratīvas, vasaras sezonā diennakts tumšajā laikā izgaismotas strūklakas. Objektā izvietoti 6 masīvkoka soli ar atzveltni un 9 divpusēji atpūtas soli. Komentāru skaits: 0 - Vērtējums: 4.67
M. Rotko mākslas centrs projektēts, rekonstruējot ampīra stila artilērijas arsenāla ēku. Te ir vieta izstāžu telpām, restorānam, konferenču centram, fondu glabātavām un mākslinieku rezidencēm. Nomainīts jumts, iebūvēti jauni koka logi un durvis, izbūvētas inženierkomunikācijas, restaurētas visas autentiskās būvkonstrukcijas. Interjers risināts mūsdienīgi - stikls, metāls, moderni gaismekļi. Veikts apkārtējās teritorijas labiekārtojums, atjaunota vaļņu forma. Komentāru skaits: 0 - Vērtējums: 4.95
Politekonomisko transformāciju rezultātā Liepāja strauji noveco un sarūk. Samazinoties iedzīvotāju skaitam, noskaņojumā sāk dominēt depresija, nedrošība par nākotni, pieķeršanās pagātnes atribūtikai. Komentāru skaits: 0 - Vērtējums: 5.00
Farmācijas uzņēmuma GlaxoSmithKline biroja dizains projektēts atbilstoši korporatīvajai darba vides stratēģijai - „smart working” princips ar tīrā galda politiku, kurā jebkura vieta ir piemērota darbam – darbinieka galds, pārrunu telpa, virtuve. No katras darbavietas ērti sasniedzamas atšķirīgas atbalsta zonas, kas ļauj mainīt apstākļus un samazināt rutīnu. Biroja plānojums ir atvērts, taču kontrolēts, jo katrai funkcijai ir sava vieta. Plašumu un atvērtību uzsver individuāli projektētas biroja mēbeles. Komentāru skaits: 0 - Vērtējums: -
„Iekšējā brīvība. Rīgas iela Venēcijā“Latvijas Republikas ekspozīcija Venēcijas Biennāles 13. starptautiskajā arhitektūras izstādē.Moto: Iekšējā brīvība ir nākotnes domāšanas arhitektūraLatvijas Republikas ekspozīcijas centrā ir arhitekta profesionālās atbildībasjautājums. Mēs izejam pilsētā, kur atrodam vietu sarunai – par pietāti pret esošoun jaunradi, par iepriekšējo pieredzi, par vērtīgo tukšumu un iekšējo brīvību.Venēcijas ielā tiek veidota instalācija, kurā no pulētām tērauda loksnēm ir izgatavotaspoguļsiena. Tā izlokās cauri ielai, ļaujot apmeklētājam ieraudzīt spogulī gan pašamsevi, gan Venēciju, gan Rīgu – mūsu dzimto pilsētu. Komentāru skaits: 0 - Vērtējums: 5.00
Latvijas un arī plašākā kontekstā unikāls notikums - lekciju, semināru un radošo darbnīcu cikls, kurā iesaistītie arhitekti, plānotāji, ainavu arhitekti u.c. ne vien ieguvuši būtiski jaunu izpratni par pilsētu un izglītības kvalifikāciju, bet izstrādājuši arī izpētē balstītus vērtīgus priekšlikumus konkrētām Rīgas apkaimēm un vietām, kuru īstenošana turpinās. Precedents, kas rāda jaunu pieeju iespējamību pilsētplānošanā. Komentāru skaits: 0 - Vērtējums: -
Mūsdienīgi traktējot arhitekta, urbānista, vides mākslinieka, grafiķa un rakstnieka prasmes, izstādes autori pēc rakstnieces Noras Ikstenas pasūtījuma radīja vidi, kurā mēneša garumā tika atzīmēts ievērojamā rakstnieka un tulkotāja Dzintara Soduma (1922 - 2008) mantojums un slavenā Džeimsa Džoisa romāna “Uliss” izdošana latviešu valodā. Izstādes autoru idejas pamatā bija vēlme rakstnieka arhīvu iznest ārpus tradicionāli organizētas izstāžu telpas, ļaujot mijiedarboties pilsētvidei, literatūrai un visdažādākajām skatītāju auditorijām. Meklējot piemērotāko vietu Rīgā, autori vēlējās pievērst uzmanību Bastejkalnam un tā virsotnei - nozīmīgai, taču degradētai teritorijai Rīgas kanālmalā. Bastejkalna virsotnē iekārtotā lasītava un takas stāstīja par mērķi, kas sasniedzams pa dažādiem ceļiem, un Soduma atstāto mantojumu uz papīra strēmelēm pierakstu kladēs. Reorganizējot pagrabstāva muzeja telpas Rīgas Valsts 1. ģimnāzijā, tika izveidots meditatīvs “Noras dārzs” Soduma biogrāfijas, arhīva un literārā mantojuma stud ... Lasīt vēl...Komentāru skaits: 0 - Vērtējums: -
Kafejnīca Laiva un laivu būves birojs Pāvilostā ir turpinājums mazpilsētā atdzimušajam koka laivu darināšanas arodam. Vienkāršiem līdzekļiem labiekārtojot bijušās aptiekas telpas uz galvenās ielas, tika radīta Baltijas jūras piekrastes estētikai pieskaņota vide. Telpa, attīrīta no iepriekšējiem uzslāņojumiem, saglabāta gandrīz neskarta. Par gaismu un vieglumu gādā baltais krāsojums un vienkāršās mēbeles. Daļa no tām izgatavotas uz vietas, daļa atceļojusi no lietotu mantu veikaliem. Saikni ar mūsdienām veido 4 metrus garais nerūsējošā tērauda bārs bez savienojumu detaļām. Komentāru skaits: 0 - Vērtējums: 4.00
Bēniņu lofts pagalma ēkā radīts mazam pēdējā stāva dzīvoklītim pievienojot bēniņu telpas ar dzīvošanai neatbilstošu griestu augstumu (1,9m). Izveidota jauna telpiskā struktūra bez "zemo griestu sajūtas". Komentāru skaits: 0 - Vērtējums: 5.00
Idejas autore, redaktore, projekta vadītāja: Indra Ķempe. LIEPĀJIŅA ir iedrošinājums iedzīvotājiem bezbailīgāk domāt un runāt par mūsdienu pilsētas telpu, kuru izrāda viņiem līdzīgie vairāk nekā 100 pilsētnieki, arī mazākie. Labākos 47 piemērus — sabiedriskās ēkas, pilsētvides objektus vai nozīmīgas būvieceres — zīmējuši bērnu mākslas skolas audzēkņi, aprakstījuši daždažādi liepājnieki, fotografējuši mākslinieki, kam apbūvētas vides apskate nav darbdiena. Salikta kā ceļvedis — cauri Liepājai no D robežas pāri tiltiem līdz Karostai — no vāka līdz vākam. Komentāru skaits: 0 - Vērtējums: -
Saldus mūzikas un mākslas skolas ēka apvieno divas skolas, kas līdz šim strādā nošķirti. Pa ēkas perimetru izvietotas klases, ēkas vidū – zāles un bibliotēkas. Gaismas pagalmi ēkas vidū ir kompaktā plānojuma rezultāts, dienas gaismas un saules avots un skolu savstarpējās komunikācijas telpa. Ēkas ievērojamā siltuminerce kopā ar konstrukcijās integrētu apkures sistēmu nodrošina stabilu mikroklimatu, savukārt masīvkoka un profilstikla ārsienas konstrukcija ir daļa no energoefektīvas dabīgās ventilācijas sistēmas klašu telpām. Komentāru skaits: 0 - Vērtējums: 5.00
Skatu terase un paviljons veido harmonisku vidi, kur atklāt novietnes īpašo raksturu – plašumu un tālo horizontu pār Daugavu. Projektā akcentēta latvieša ciešā saikne ar dabu, kas ir kā iekšējās enerģijas, spēka, miera un harmonijas avots. Daba ir izvirzīta kā vietas prioritāte, jo tieši tā ir mierinājums. Būve veidota harmonijā ar to un ievērtējot novietnes īpatnības – reljefu, koku izvietojumu, svarīgākos skatu punktus. Skatu terasei un ēkai tiek veidoti dažādi „atklātības līmeņi”, kas rada iespēju to izmantot gan dažādos laika apstākļos, gan katram apmeklētājam izvēlēties sev tīkamāko atklātības vai noslēgtības līmeni. Galvenā projekta arhitektoniskā ideja ir ēkas apjoms, kas sekojot cilvēku kustībai novietnē, no taciņas un soliņa pakāpeniski pārtop ēkā, tā atklājot ēkas novietojumu pašā Daugavas krastā. Komentāru skaits: 0 - Vērtējums: 3.50
Pils otrā – galvenā stāva interjeru projektēšana tika uzsākta pēc 1. kārtas projektēšanas pabeigšanas un ar pārtraukumiem noritēja no 1999. līdz 2008. gadam. Ekspozīcijas dizaina koncepcija - vēstures lauskas, kas atspoguļo Livonijas ordeņa Pils vēsturi dažādos laika posmos. Šim nolūkam, respektējot vidi, veidoti ekspozīcijas elementi, mēbeles, displeji, grafika un interaktīvie multimēdiji. Komentāru skaits: 0 - Vērtējums: 4.75
Ķīpsalā savā sētā II Pasaules kara laikā Žanis Lipke slēpa un izglāba vairāk kā 50 ebrejus. Memoriāla celtne ir MELNAIS ŠĶŪNIS - kā simboliskais šķūnis, kura 3x3x3m pagraba bunkurā cilvēki patvērās. Ēkas tēls aizgūts no Ķīpsalas zvejnieku darvoto strūgu koku šķūņiem ar raksturīgo krāsu un smaržu. Muzeja veidols un tēls idejiski un vizuāli sasaucas arī ar Noasa šķirstu vai apgāztu laivu. Komentāru skaits: 0 - Vērtējums: 4.33
Ēkas ideja tapa kā konkursa priekšlikums vietai blakus Rēzeknes pilskalnam un pilsētas mērķim - radīt inovatīvu, radošu vidi Rēzeknes bērniem un jauniešiem, kas stimulētu jauniešus pēc mācībām atgriezties dzīvot Rēzeknes pilsētā, būtu neatkārtojams, jauns pilsētas attīstības vadmotīvs, jauna laika zīme! Komentāru skaits: 0 - Vērtējums: 4.90
Komentāru skaits: 0 - Vērtējums: 5.00
|
Par lietotāju
Funkcijas |